Zmiana inwestora (przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę)
W załatwieniu sprawy pomoże Ci:
Wymagane dokumenty
- Wniosek o przeniesienie pozwolenia na budowę.
- Załączniki:
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej;
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
- oświadczenie strony, na rzecz której została wydana decyzja o pozwoleniu na budowę, o wyrażeniu zgody na przeniesienie tej decyzji;
- oświadczenie nowego inwestora o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w decyzji o pozwoleniu na budowę;
- kopia decyzji o pozwoleniu na budowę;
- dziennik budowy – do wglądu;
- upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora (pełnomocnictwo).
Wymagana opłata
Obowiązuje opłata skarbowa, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.
- Za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa) - 17 zł.
- Za przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby - 90 zł.
Zwolnienia od opłaty
- jednostki budżetowe;
- jednostki samorządu terytorialnego;
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają podania, występują z wnioskiem o dokonanie czynności urzędowej lub z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub zezwolenia, bądź wystawiają dokumenty – wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby, które składając wniosek o wydanie pozwolenia na budowę przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
- pozwolenia na budowę obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych;
- pozwolenia na budowę budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne;
- pełnomocnictwa udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu;
- dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa upoważniające do odbioru dokumentów.
Opłatę można uiścić w oddziale Banku Spółdzielczego w Starostwie Powiatowym w Krapkowicach (parter) w godz. 7.30 - 15.3 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Krapkowicach nr 93 8884 0004 2001 0000 7777 0001.
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Krapkowicach (parter, w holu, w godzinach 7:30-18:00) lub Wydział Budownictwa i Środowiska (p. 112, I piętro, w godzinach 7:30-15:30) w Starostwie Powiatowym w Krapkowicach, ul. Kilińskiego 1, 47-303 Krapkowice. Dokumenty można złożyć osobiście lub przesłać pocztą.
Rozpatrywanie wniosków
Przewidywany termin załatwienia sprawy: do miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku; w sprawach szczególnie skomplikowanych - do 2 miesięcy. O każdym przypadku nie załatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Od wydanej decyzji o sprzeciwie służy odwołanie do Wojewody Opolskiego za pośrednictwem Starosty Krapkowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Krapkowicach lub przesłać na adres Starostwa Powiatowego w Krapkowicach.
Osoba rozpatrująca sprawę i udzielająca szczegółowych wyjaśnień
Pracownicy Wydziału Budownictwa i Środowiska (p. 112, I piętro)
tel. 77 407 43 30
Interesanci obsługiwani są od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.
Podstawa prawna
Art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo Budowlane (Dz. U. 2010 r. Nr 243, poz. 1623)