Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Krapkowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: Serwis internetowy Starostwa Powiatowego w Krapkowicach.

Daty publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2015-11-27.

Data ostatniej aktualizacji dotyczącej zmiany wyglądu, struktury informacji lub sposobu publikowania: 2023-10-16 (istotne zmiany w związku z przebudową i modernizacją parkingów i wejścia do budynku).

Status pod względem zgodności

Strona internetowa jest zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-02-28. Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-01-21
Data aktualizacji oświadczenia: 2023-10-16

Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Skróty klawiaturowe
TAB – przejście do kolejnego elementu
SHIFT – przejście do poprzedniego elementu
ESC – anulowanie


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z osobą lub odpowiedzialną komórką organizacyjną: koordynator Biura Obsługi Teleinformatycznej pan Borys Zdyb, kontakt email: informatyka@powiatkrapkowicki.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 77 40 74 311. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:

https://www.rpo.gov.pl/

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:

Starostwo Powiatowe w Krapkowicach, 47-303 Krapkowice, ul. Kilińskiego 1
Tel.: +48774074300
Faks: +48774074380

skrytka ePUAP:  (http://epuap.gov.pl): /5642ysduxh/skrytka,

skrzynka eDoręczeń (http://edoreczenia.gov.pl): AE:PL-64037-68683-ABGJU-23

E-mail: starostwo@powiatkrapkowicki.pl
Strona internetowa:
powiatkrapkowicki.pl

 

Dostępność architektoniczna

Komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Krapkowicach znajdują się w Krapkowicach przy ul. Kilińskiego 1

PARKING I DOJŚCIE DO BUDYNKU

2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami z przodu budynku od głównego wejścia,

4 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami z tyłu budynku od strony parkingu głównego i windy.

Dojście do budynku od strony parkingu oraz od strony przystanku autobusowego dostosowany dla osób o szczególnych potrzebach.

CHARAKTERYSTYKA OGÓLNA BUDYNKU

1)      liczba kondygnacji: 4,

2)      pomieszczenia oznaczone tabliczkami przydrzwiowymi,

3)      przejścia w korytarzach na wszystkich piętrach zabezpieczone dodatkowymi drzwiami na początku oraz końcu korytarzy, szerokość: 175 centymetrów (w świetle ościeżnicy), brak progów,

4)      budynek nie ma oznaczeń w alfabecie brajla za wyjątkiem oznaczeń w windzie,

5)      dzwonek przywoławczy na zewnątrz budynku po lewej stronie.

6)      winda (na zewnątrz budynku).

PARTER, WEJŚCIE GŁÓWNE

1)      podjazd dla wózków do holu na parterze budynku,

2)      podwójne drzwi, szerokość: 180 centymetrów (w świetle ościeżnicy), brak progów,

3)      wejście do budynku po schodach (7 stopni), poręcze po dwóch stronach oraz pośrodku schodów,

4)      ciągi komunikacyjne wokół budynku wyposażone w płyty integracyjne ostrzegawcze oraz kierunkowe,

5)      tablica informacyjna w holu po lewej stronie.

PARTER, HOL

1)      Biuro Obsługi Klienta,

2)      toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,

3)      stoliki i krzesła na korytarzach,

4)      dojście po schodach (poręcz po dwóch stronach), dojazd po wjeździe dla wózków lub wjazd windą od strony parkingu głównego.

 

PARTER, SALA OPERACYJNA WYDZIAŁU KOMUNIKACJI

1)      stanowiska obsługi interesantów dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami (np. dla osób z niepełnosprawnościami),

2)      kasa - metody płatności: gotówka, karta płatnicza,

3)      istnieje możliwość dokonania wpłat elektronicznie, przelewem tradycyjnym lub w kasie Banku znajdującym się obok Wydziału Komunikacji.

 

PARTER, POWIATOWY ZESPÓŁ DS. ORZEKANIA O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

1)      pokój dla matki z dzieckiem wyposażony w przewijak dla niemowląt – pokój nr 2a,

2)      pomieszczenie do karmienia – pokój nr 2a,

3)      pomieszczenie gwarantujące zachowanie prywatności i poufności - pokój Nr 2,3 i 4.

PARTER, WYDZIAŁ GEODEZJI I KARTOGRAFII

Stanowiska obsługi interesantów, tj. pokój nr 17, 18, 19 i 21 dostosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami (np. dla osób z niepełnosprawnościami).

 

I, II I III PIĘTRO 

1)      pozostałe komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Krapkowicach,

2)      toalety niedostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,

3)      stoliki i krzesła na korytarzach,

4)      dojście po schodach (poręcz po dwóch stronach), wjazd windą od strony parkingu głównego lub z poziomu parteru.

 

POMOC OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

Pomocy udzielają po przywołaniu dzwonkiem pracownicy Biura Obsługi Klienta (BOK)

Do obowiązków pracowników BOK udzielających pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami należą:

1)      zapoznanie się ze sprawami interesantów,

2)      kontakt z osobą wyznaczoną do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w wydziale merytorycznym,

3)      doprowadzenie interesanta do miejsca obsługi,

4)      odprowadzenie interesanta do drzwi wyjściowych Urzędu,

5)      zachowanie w tajemnicy spraw poruszanych przez interesanta,

6)      pomoc w przypadku ewakuacji tych osób.

 

 

 DODATKOWE INFORMACJE

1)      możliwe jest poruszanie się w asyście psa przewodnika, 

2)      tłumacz migowy języka polskiego na życzenie klienta.

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2012r. ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r., poz. 20) osoby uprawnione mogą bezpłatnie korzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika przy załatwianiu spraw w urzędzie Starostwa Powiatowego w Krapkowicach.

Osoba uprawniona zobowiązana jest zgłosić chęć skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem – w Biurze Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem 77 40 74 300, e-mail: bok@powiatkrapkowicki.pl lub Sekretarzowi Powiatu pod numerem 77 40 74 308, e-mail: a.drozdz@powiatkrapkowicki.pl albo listownie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

 

 

 

 

 

Sporządziła: Aneta Dróżdż