Wydawanie pozwolenia zintegrowanego
W załatwieniu sprawy pomoże Ci:
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego (2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egz. w wersji w wersji elektronicznej na nośniku danych).
- Dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawiony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną.
- Dokument potwierdzający prawo do terenu, na którym znajduje się instalacja.
- Kopie wniosku o wydanie decyzji albo decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jeżeli została wydana.
- Streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej.
Wymagana opłata
Wymagane jest uiszczenie opłaty za wydanie pozwolenia oraz opłaty rejestracyjnej.
Opłata za wydanie pozwolenia zintegrowanego wynosi 2011 zł w przypadku pozwoleń wydawanych w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą lub 506 zł w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej prowadzonej przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców oraz innych niewymienionych przypadkach.
Opłatę można uiścić w oddziale Banku Spółdzielczego w Starostwie Powiatowym w Krapkowicach (parter) w godz. 7.30 - 15.3 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Krapkowicach, nr 93 8884 0004 2001 0000 7777 0001.
Wysokość opłaty rejestracyjnej jest zależna od wielkości i rodzaju działalności. Opłatę rejestracyjną wnosi się na konto NFOŚ i GW ul. Konstruktorska 3a, 02-673 Warszawa, BGK III o/Warszawa 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010.
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Krapkowicach (parter, w holu, w godzinach 7:30-18:00) lub Wydział Budownictwa i Środowiska (p. 112, I piętro, w godzinach 7:30-15:30) w Starostwie Powiatowym w Krapkowicach, ul. Kilińskiego 1, 47-303 Krapkowice. Dokumenty można złożyć osobiście lub przesłać pocztą.
Rozpatrywanie wniosków
Po rozpatrzeniu wniosku pozwolenie wydawane jest w formie decyzji administracyjnej. Jeżeli pozwolenie ma objąć instalację po raz pierwszy lub ma objąć instalację po istotnej zmianie, wydanie polecenia nastąpi w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Od wydanej decyzji służy odwołanie do SKO w Opolu za pośrednictwem Starosty Krapkowickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Krapkowicach lub przesłać na adres Starostwa Powiatowego w Krapkowicach.
Osoba rozpatrująca sprawę i udzielająca szczegółowych wyjaśnień
Pracownicy Wydziału Budownictwa i Środowiska (p. 112, I piętro)
tel. 77 407 43 30.
Interesanci obsługiwani są od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.
Podstawa prawna
Art. 181 ust.1 pkt 1, art. 201 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2008, Nr 25, poz. 150, z późn. zm.)