Wydanie zaświadczenia lub zmiana danych w zaświadczeniu na przewozy drogowe na potrzeby własne osób lub rzeczy
W załatwieniu sprawy pomoże Ci:
Wydział Inwestycji i Mienia
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zaświadczenia lub o zmianę zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne osób lub rzeczy
- Załączniki do wniosku:
- oświadczenie o spełnianiu przez przedsiębiorcę wykonującego osobiście transport drogowy wymagań określonych w przepisach ustawy o transporcie drogowym i przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców; oświadczenie dot. zatrudniania kierowców, spełniających wymagania określone w przepisach ustawy o transporcie drogowym i przepisach ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz w innych przepisach określających wymagania w stosunku do kierowców;
- wykaz pojazdów samochodowych wraz z kserokopiami krajowych dowodów rejestracyjnych lub pozwoleń czasowych pojazdów, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest ich właścicielem - również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi;
- potwierdzenie uiszczenia opłat;
- pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika).
Wymagana opłata
- opłata za wydanie zaświadczenia na czas nieokreślony: 500 zł;
- opłata za wydanie wypisu z zaświadczenia: 100 zł;
- opłata za zmianę zaświadczenia wynosi:5 zł;
- opłata za wydanie wypisu przy zmianie zaświadczenia: 10 zł;
- opłata za wydanie wypisu z zaświadczenia w przypadku zgłoszenia przez przedsiębiorcę kolejnego pojazdu samochodowego nie zgłoszonego we wniosku o wydanie zaświadczenia: 100 zł.
Opłatę można uiścić w kasie Starostwa Powiatowego w Krapkowicach (parter) w godz. 7.30 - 18.00, gdzie mieści się oddział Banku Spółdzielczego w Krapkowicach.
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Krapkowicach,
ul. Kilińskiego 1, 47-303 Krapkowice.
Rozpatrywanie wniosków
Wniosek zostanie rozpatrzony w terminie do 14 dni od dnia złożenia wniosku. W tym czasie zostanie wydane zaświadczenie lub dokonana zmiana zaświadczenia, w ilości odpowiadającej liczbie zgłoszonych pojazdów.
Osoba rozpatrująca sprawę i udzielająca szczegółowych wyjaśnień
Dyrektor Wydziału Komunikacji i Transportu,
tel. 77 407 43 23, e-mail: komunikacja@powiatkrapkowicki.pl
Interesanci obsługiwani są od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 18.00.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. 2007, Nr 125, poz. 874, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz.U. 2007, Nr 235, poz. 1726, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1970 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2016, poz. 23)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. 2006, Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)