Wpis do rejestru stowarzyszeń zwykłych
W załatwieniu sprawy pomoże Ci:
Wymagane dokumenty
Wniosek - zawiadomienie do Starosty Krapkowickiego o utworzeniu stowarzyszenia zwykłego sporządzone na urzędowym formularzu lub samodzielnie. Zgłoszenie sporządzone samodzielnie powinno zawierać następujące informacje:
- pełną nazwę stowarzyszenia zwykłego;
- siedzibę stowarzyszenia i adres do korespondencji;
- dane osobowe założycieli ze wskazaniem przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie;
- datę podjęcia uchwały o utworzeniu stowarzyszenia.
Załącznik do wniosku:
- protokół z zebrania założycielskiego;
- uchwała zebrania założycielskiego o przyjęciu regulaminu stowarzyszenia;
- regulamin działalności stowarzyszenia;
- lista osób uczestniczących w zebraniu założycielskim, zawierająca podstawowe dane tj.: imię, nazwisko, adres zamieszkania, datę urodzenia, obywatelstwo, własnoręczny podpis;
- uchwała o powołaniu przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie;
- uchwała zebrania założycielskiego o powołaniu stowarzyszenia zwykłego określająca jego nazwę i siedzibę.
Wymagana opłata
Bez opłat
Miejsce złożenia dokumentów
Biuro Obsługi Klienta Starostwa Powiatowego w Krapkowicach,
ul. Kilińskiego 1, 47-303 Krapkowice.
Rozpatrywanie wniosków
Decyzję o wpisie do ewidencji wydaje się w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku z załącznikami. W tym czasie zostanie stwierdzona zgodność regulaminu z obowiązującym stanem prawnym i spełnienie przez założycieli wymagań określonych ustawą Prawo o stowarzyszeniach.
Osoba rozpatrująca sprawę i udzielająca szczegółowych wyjaśnień
Pracownicy Wydziału Rozwoju i Współpracy
tel. 77 407 43 07
Interesanci obsługiwani są od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku Prawo o stowarzyszeniach(Dz.U. 2001 Nr 79, poz.855 z pózn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2000 Nr 98, poz. 1071 z pózn. zm.).